Tonåringar som väljer skönhetsoperationer ?

i juste dont get it?..

Kom precis hem från Erika, vi har kollat på en dokumentär om tonårsflickor som vill göra skönhetsoperationer.
Operera in större bröst och fettsuga sig. USCH, jag förstår inte deras föräldrar som tillåter dem att göra det vid
16- årsålder. Dem har ju förfasen inte ens vuxit klart.  Det var en tjej som var nitton som blev gravid när hon var 14 och hade tränat bort sina graviditetskilon så hon var ganska smal men skinnet bara hängde och magen var full av bristningar.Jag kan förstå att hon vill operera sig, och hon är ju faktiskt nitton. Fast jag tycker att hon skulle väntat tills hon var 20 i alla fall, för det är ju då man växt färdigt. Fast det kanske inte betyder att "skinnet har slutat hänga" bara för att man fyller tjugo, men att göra skönhetsoperationer(som bröst och annat) tycker jag att man ska vänta med tills man har nått 20- årsåldern i alla fall, om man nu ska så bestämt göra det!!  Och sen är det ju så att man blir gravid när man är 14? Det kan jag inte tåla! Okej om det finns folk som gjort det misstaget, alla gör snedsteg men att man ens har sex när man är 14? Och speciellt då, jag säger inte att man annars inte ska göra det men som sagt speciellt då så ska man skydda sig.  Jag trackar verkligen inte ner på folk som kanske har blivit gravida vid den åldern. Det här är bara min åsikt! ( operationen kostade mellan 40- 60 tusen kronor)

Sen var det en tjej som var lite överviktig, jag säger inte tjock, utan hade lite hull här och där. Hon var 16 och försökte övertala sin pappa att få fettsuga sig. Men tjejen har ju inte ens prövat att gå ner i vikt naturligt!
Hon har inte försökt äta rätt och hon har inte rört på sig, inte ens promenerat! Hon åt frystapizzor HELA tiden.
Jag förstår inte varför, varför lida så mycket och göra en skönhetsoperation när hon kan gå ner i vikt naturligt!
PLUS att hon får extra på köpet om hon tränar och äter riktigt, hon blir samtidigt mycket nyttigare och hälsosammare och hennes kropp mår så mycket bättre än att lägga sig på ett operationsbord och senare lägga på sig dem kilona igen. Hon hade ju säkert fortsatt leva sitt liv med frysta pizzor och tänkt att hon kan det för hon är redan snygg, och vips så är hon lika stor som innan..
Som tur är så fick hon följa med in när en annan tonåring fettsög sig, och hennes vilja om att operera sig blev mindre. Fast hennes pappa hjälpte nog också till lite med att övertyga henne!
PLUS att kirurgen ville inte operera henne för att hon inte hade försökt att gå ner i vikt själv, den naturliga vägen.
Han talade om för henne HUR hon skulle äta och VAD hon skulle äta, och att hon skulle träna på gym i ett halvår.
Hennes pappa LOVADE också att betala för att hon skulle träna på gym!
Sen fick man "träffa" henne igen efter några månader. Hade hon tränat något ?   NEJ! ..Men hon hade i alla fall börjat äta nyttigt, inte äta efter fem och inga mer frysta pizzor. OCH hon hade valt bort skönhetsoperationer. Det är något posetivt!








NATTI NATTI?

Har varit hos Erika en runda nu!! Trevligt trevligt, Linnea var också där :))
Vi drack te, snackade lite och kollade på dokumentären.
Jag gick då runt lite som en galen apa och försökte hitta saker man kunde ta kort på hemma hos Erika, och jag hittade hennes underbara tavlor på marilyn monroe och klick så var de fast. Men det var ju så fina färger, :))
Men tyvärr så försvann dem bilderna :/ så jag får helt och hållet ta nya !!

Imorgon ska jag och Erika gå ner och sola på braåsgården klockan 2, för vi bokade om klockan 5 tiden för att Linnea och Erika åt?   X)   ..haha!  Sen ska vi förstås gå ut och gå och DÅ ska jag allt ha full laddat batteri och ta en MASSA kort.
Jag ska sova snart men älsklingen sover hemma, så jag får ligga och krama om mitt gosedjur svampbob!! .. nej jag har inte gosedjur i sängen, men han sitte i min soffa! X)  Och svampbob kan man ju bara inte slänga in i ett förråd så där!
Fast visst jag får ju hela sängen, det är ju posetivt. fast jag tror nog ändå att jag kommer ligga på en sida. man är ju så van. HAHA!!

ha det så fint nu allihopa. sov gott och så får ni läsa om mitt och Erikas äventyr imorgon om ni vill :D

KRAMKRAM          LisaDahlström.   <3





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0